PRZENIESIENIE FORUM
To forum jest zablokowane tylko do odczytu. Posty można pisać na:
http://forum.chryslerforum.pl
W razie problemów z hasłem na nowym forum proszę o jego reaktywację poprzez korzystanie z opcji "Nie pamiętam hasła" przy logowaniu!

pacificaforum.pl Strona Główna
 FAQ  Kalendarz Szukaj  Linki Użytkownicy Download  Album  Grupy   Rejestracja   Profil  Nasze auta  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 


Poprzedni temat «» Następny temat
Sprzęgło wiskotyczne w Pacifice - jak to działa ?
Autor Wiadomość
misha85 


autko rok/wersja/poj./Pb-LPG: 2007 touring 4.0 lpg
Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 87
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 09 Wrz 2017 03:40 pm   

Więc to jest tak że jak mocno wciskam gaz podczas ruszania żeby sobie sprawdzić jak przyspiesza to ona ciągnie tylko na przód? Myślałem że cały czas ma załączony 4x4🤔😗
Postaw flaszkę autorowi tego posta
 
 
głodźillaryki 


autko rok/wersja/poj./Pb-LPG: pacyfica/2004/3500/pb/awd
Dołączył: 29 Paź 2015
Posty: 456
Flaszki: 12/16
Skąd: Ryki
Wysłany: 09 Wrz 2017 05:11 pm   

Jak nie masz wału to nic nie pociągnie tył :P
W Twoim załączać ma się przy uślizgu przodu i nie jest to stały napęd na tył... w przeciwieństwie do modelu przed liftem gdzie stale jest napędzana tylna oś .... To w jakim stopniu zależy od stanu sprzęgła wiskotycznego...
_________________
usilnie staram się pisac poprawnie i nie robic błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
Postaw flaszkę autorowi tego posta
 
 
misha85 


autko rok/wersja/poj./Pb-LPG: 2007 touring 4.0 lpg
Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 87
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 09 Wrz 2017 06:20 pm   

Wal mam bo jak auto było na podnośniki to wszystkie się kręciły... Ehh czyli przed litfowy lepszy
Postaw flaszkę autorowi tego posta
 
 
głodźillaryki 


autko rok/wersja/poj./Pb-LPG: pacyfica/2004/3500/pb/awd
Dołączył: 29 Paź 2015
Posty: 456
Flaszki: 12/16
Skąd: Ryki
Wysłany: 09 Wrz 2017 07:24 pm   

Lepszy? jakby to takie dobre było to by nie zmienili na inne ;)
_________________
usilnie staram się pisac poprawnie i nie robic błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
Postaw flaszkę autorowi tego posta
 
 
mpspycha 



autko rok/wersja/poj./Pb-LPG: była Pacifica 2008/signature/AWD/4.0/Pb-LPG jest ASPEN 5.7 HEMI AWD Pb
Dołączył: 04 Lip 2013
Posty: 2277
Flaszki: 159/141
Skąd: Poznań - okolice
Wysłany: 09 Wrz 2017 08:50 pm   

głodźillaryki napisał/a:
przed liftem gdzie stale jest napędzana tylna oś


jesteś pewien?
nie miałem przed liftowej, ale wydaje mi się że dołączana jest tylna oś poprzez sprzęgło wiskotyczne przy tylnej osi, a różnica między przed i po lifcie polega na sterowaniu - w przedliftowej mechanicznie, w poliftowej elektronicznie, ale może się mylę ;)
_________________
pozdrawiam Piotr
___________________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
'Frank Zappa'
Postaw flaszkę autorowi tego posta
 
 
głodźillaryki 


autko rok/wersja/poj./Pb-LPG: pacyfica/2004/3500/pb/awd
Dołączył: 29 Paź 2015
Posty: 456
Flaszki: 12/16
Skąd: Ryki
Wysłany: 10 Wrz 2017 05:05 am   

mpspycha, Sprzęgło wisko o ile dobre to stale przenosi jakąś tam część
momentu obrotowego... To dlatego padają reduktory itd (trzeba trochę śiły by doszło do uslizgu sprzęgła).... przy różnicy kół.... a poza tym przy skręcie cały napęd dostaje nieco po d....
Wisko nie przynoszące napędu na "zimno" jest zepsute po prostu.. a teoria że olej sie nagrzeje i je zblokuje przy poślizgu przodu.... jest nieprawdziwa.
_________________
usilnie staram się pisac poprawnie i nie robic błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
Postaw flaszkę autorowi tego posta
 
 
arturhhh 
artur


autko rok/wersja/poj./Pb-LPG: granatowa 2007 AWD 4.0
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 441
Flaszki: 15/31
Skąd: wołomin
Wysłany: 10 Wrz 2017 08:46 am   

oszczędności żadne ,most i półośie opor stawiają cały czas :D
_________________
Życie trzeba przeżyć tak
żeby wstyd było opowiadać,
ale przyjemnie wspominać
Postaw flaszkę autorowi tego posta
 
 
lutek34 


autko rok/wersja/poj./Pb-LPG: '08 Subaru Tribeca H6 3,6l+ LPG BRC
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 1110
Flaszki: 45/3
Skąd: Krosno
Wysłany: 10 Wrz 2017 11:24 am   

głodźillaryki napisał/a:
Sprzęgło wisko o ile dobre to stale przenosi jakąś tam część
momentu obrotowego...


praktycznie zerową część, jeśli ruszasz moment obrotowy jest przenoszony na przednie koła, samochód zaczyna się przemieszczać, tyle koła również zaczynają się kręcić z tą samą prędkością co przednie na wskutek wleczenia a nie poprzez otrzymanie jakiejś części momentu obrotowego poprzez visco. W tej sytuacji visco jest rozprzęglone, nie ma różnicy w prędkości wejściowej i wyjściowej z visco, nie następuje tarcie pomiędzy dyskami visco itd. W momencie kiedy np. mocniej depniemy na śliskiej nawierzchni, przednie koła zaczynają się kręcić szybciej jak tylne, prędkość wejściowa do visco jest wyższa jak wyjściowa, wtedy poprzez tarcie następuje zasprzęglenie się visco i dość duży moment obrotowy jest przenoszony na tylny dyfer, który z kolei przeniesie ten moment obrotowy na koło które ma niższe opory toczenia.
_________________
www.posadzkizywiczne.eu
Postaw flaszkę autorowi tego posta
 
 
głodźillaryki 


autko rok/wersja/poj./Pb-LPG: pacyfica/2004/3500/pb/awd
Dołączył: 29 Paź 2015
Posty: 456
Flaszki: 12/16
Skąd: Ryki
Wysłany: 10 Wrz 2017 12:03 pm   

lutek34, Pozwolę się z Tobą nie zgodzić :mrgreen:
To było by tak marne w działaniu że aż niepotrzebne :lol:
Każde wisco przenosi jakiś moment obrotowy od początku tzn nie potrzebne żadne nagrzewanie oleju itd...
poza tą pewną granicą następuje poślizg... Dużo by dyskutować... może więc przykład...
Stoimy na śniegu... gaz i rusza z obu osi jednocześnie
Asfalt-rusza bez uślizgu przodu
jedziemy po łuku nic sie nie dzieje zarówno do przodu jak i do tyłu idzie bez oporów
Podnosimy przód i chcemy zakręcić kołem... moza ale po woli z bardzo dużym oporem
Podnosimy tył.... kręcimy kołem bez przenoszenia momentu na przód...
Mamy auto na podnośniku czy kobyłkach- wciskamy hamulec na tył...kręci nadal przodem lub trzeba troszkę zwiększyć obroty by przednie sie kręciły... puszczamy hamulec natychmiast mamy napędzane tylne kola...
Często sprzęgło to działa tylko na podnośniku i w praktyce nie przenośi żadnej mocy na tył...
No.... to sobie popisałem.... może nawet trochę z sensem ;)
_________________
usilnie staram się pisac poprawnie i nie robic błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
Postaw flaszkę autorowi tego posta
 
 
pach 


autko rok/wersja/poj./Pb-LPG: 2007 Ltd 4.0 AWD Pb
Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 1450
Flaszki: 77/74
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Wrz 2017 12:54 pm   

a serwisówka o działaniu AWD pisze tak:

AWD - sprzegło wiskotyczne.JPG
Plik ściągnięto 741 raz(y) 43.67 KB

_________________
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Postaw flaszkę autorowi tego posta
 
 
mpspycha 



autko rok/wersja/poj./Pb-LPG: była Pacifica 2008/signature/AWD/4.0/Pb-LPG jest ASPEN 5.7 HEMI AWD Pb
Dołączył: 04 Lip 2013
Posty: 2277
Flaszki: 159/141
Skąd: Poznań - okolice
Wysłany: 10 Wrz 2017 02:24 pm   

pach napisał/a:
a serwisówka o działaniu AWD pisze tak:


to z przed czy po liftowej, bo kolega odnosił się do przedliftowej twierdząc że jest na odwrót :/
_________________
pozdrawiam Piotr
___________________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
'Frank Zappa'
Postaw flaszkę autorowi tego posta
 
 
głodźillaryki 


autko rok/wersja/poj./Pb-LPG: pacyfica/2004/3500/pb/awd
Dołączył: 29 Paź 2015
Posty: 456
Flaszki: 12/16
Skąd: Ryki
Wysłany: 10 Wrz 2017 04:39 pm   

w polifcie mamy Haldex 1 generacji jeśli się nie mylę.... wisco nie ma zupełnie... a działanie... teoretycznie wystarczy parę stopni uślizgu przodu by załączyć tył.... tylko chyba początkowo mały moment to przekazuje... poza tym nie ma naprężeń elementów napędu przy skręcie tak jak to ma miejsce z wersją z wiskozą (przyjemniej tak mu się wydaje)
_________________
usilnie staram się pisac poprawnie i nie robic błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
Postaw flaszkę autorowi tego posta
 
 
lutek34 


autko rok/wersja/poj./Pb-LPG: '08 Subaru Tribeca H6 3,6l+ LPG BRC
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 1110
Flaszki: 45/3
Skąd: Krosno
Wysłany: 10 Wrz 2017 04:39 pm   

głodźillaryki napisał/a:
jedziemy po łuku nic sie nie dzieje zarówno do przodu jak i do tyłu idzie bez oporów
Podnosimy przód i chcemy zakręcić kołem... moza ale po woli z bardzo dużym oporem
Podnosimy tył.... kręcimy kołem bez przenoszenia momentu na przód...


Nie bardzo rozumiem co ma się dziać podczas jazdy po łuku? Obie osie mają dyferencjały, po za tym w układzie AWD jest również sprzęgło kierunkowe, które zapobiega przenoszeniu momentu z tylnej osi na przód np podczas ostrego hamowania, kiedy przednie koła się zblokują.

mpspycha napisał/a:
to z przed czy po liftowej, bo kolega odnosił się do przedliftowej twierdząc że jest na odwrót


ten fragment opisu działania AWD w Pacy jest z manuala do przedlifta.
_________________
www.posadzkizywiczne.eu
Postaw flaszkę autorowi tego posta
 
 
głodźillaryki 


autko rok/wersja/poj./Pb-LPG: pacyfica/2004/3500/pb/awd
Dołączył: 29 Paź 2015
Posty: 456
Flaszki: 12/16
Skąd: Ryki
Wysłany: 10 Wrz 2017 05:11 pm   

Zauważyłem że ostry skręt wiąże się z pewną sztywnością napędu... gdyby to było bez uślizgu sprzęgła to by pewnie reduktor padł... (cos strzelić by musiało)
w Land Rover freelander jest niemal identyczne rozwiązanie... (bez sprzęgła kierunkowego)
Ktoś wie ile razy by miało obrócić sie koło przednie by choć trochę spiąć zupełnie nie przenoszące napędu sprzęgło?
To. temat trochę trudny by powiedzieć kiedy jest doborze a kiedy juz nie.... no może poza zupełną blokadą sprzęgła.... ;)
_________________
usilnie staram się pisac poprawnie i nie robic błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
Postaw flaszkę autorowi tego posta
 
 
lutek34 


autko rok/wersja/poj./Pb-LPG: '08 Subaru Tribeca H6 3,6l+ LPG BRC
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 1110
Flaszki: 45/3
Skąd: Krosno
Wysłany: 10 Wrz 2017 06:20 pm   

głodźillaryki napisał/a:
Zauważyłem że ostry skręt wiąże się z pewną sztywnością napędu... gdyby to było bez uślizgu sprzęgła to by pewnie reduktor padł... (cos strzelić by musiało)


Podczas normalnej jazdy, kiedy koła przedniej i tylnej osi kręcą się z przybliżona prędkością, visco nie jest zasprzeglone i żadne naprężenia nie następują. Jeśli u siebie czujesz jakieś naprężenia podczas ostrych zakrętów, to całkiem możliwe że masz problem z visco, np zblokowało się, bo takie przypadki też występowały.
_________________
www.posadzkizywiczne.eu
Postaw flaszkę autorowi tego posta
 
 
głodźillaryki 


autko rok/wersja/poj./Pb-LPG: pacyfica/2004/3500/pb/awd
Dołączył: 29 Paź 2015
Posty: 456
Flaszki: 12/16
Skąd: Ryki
Wysłany: 10 Wrz 2017 06:39 pm   

lutek34, Miałem na myśli max skręt... jazda w kółko bez dodawania gazu...
Uważam że jest ok. ...Czuć też że moment obrotowy na kola tylne jest mniejszy... i raczej w kazdej sytuacji będzie daleki od 100%
Dziś testowałem pod dużą górkę trawiastą.... niesamowicie bylem zadowolony..z właściwości terenowych Pacy.. Ale! potem dla pewności pojechałem VW golfem.... no i cóż.... z Golfa też musiałem być zadowolony ;) :rolf:
_________________
usilnie staram się pisac poprawnie i nie robic błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
Ostatnio zmieniony przez głodźillaryki 10 Wrz 2017 06:58 pm, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw flaszkę autorowi tego posta
 
 
mpspycha 



autko rok/wersja/poj./Pb-LPG: była Pacifica 2008/signature/AWD/4.0/Pb-LPG jest ASPEN 5.7 HEMI AWD Pb
Dołączył: 04 Lip 2013
Posty: 2277
Flaszki: 159/141
Skąd: Poznań - okolice
Wysłany: 10 Wrz 2017 06:58 pm   

głodźillaryki napisał/a:
w przeciwieństwie do modelu przed liftem gdzie stale jest napędzana tylna oś


wracając do mojej wcześniejszej wątpliwości, poszperałem w sieci i wychodzi mi na to że Packa AWD przez cały okres produkcji miała stały napęd na przód i dołączany na tył. Różnica między przed i po lifcie polega na sterowaniu tym rozdziałem, w pierwszych rocznikach był on czysto mechaniczny a później sterowany elektronicznie, ale zasada działania taka sama, jedynie większa szybkość reakcji na uślizg przodu.

było już o tym również na forum

http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=498

poniżej schemat z powyższego linku

http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=1411

schemat-napedu packa.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 69.27 KB

_________________
pozdrawiam Piotr
___________________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
'Frank Zappa'
Postaw flaszkę autorowi tego posta
 
 
głodźillaryki 


autko rok/wersja/poj./Pb-LPG: pacyfica/2004/3500/pb/awd
Dołączył: 29 Paź 2015
Posty: 456
Flaszki: 12/16
Skąd: Ryki
Wysłany: 10 Wrz 2017 07:02 pm   

No tak ... stały na przód.
tył zależy od wisco lub haldexu....
Mi chodzi o początkowe przeniesienie napędu przez wisco. ... czy jest to zero czy jakis procent...
_________________
usilnie staram się pisac poprawnie i nie robic błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
Postaw flaszkę autorowi tego posta
 
 
M. 



autko rok/wersja/poj./Pb-LPG: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited (Hybrid) 2009 Prąd/benzyna/LPG
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 4108
Flaszki: 274/230
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Wrz 2017 07:25 pm   

głodźillaryki napisał/a:
Mi chodzi o początkowe przeniesienie napędu przez wisco. ... czy jest to zero czy jakis procent...

Intencyjnie zero. A że w przyrodzie nie ma zjawisk gdzie współczynnik tarcia wynosi zero oraz z racji że jeszcze nikt nie wynalazł perpetum mobile zero należy traktować jako doskonałość do której dążymy.
Jeśli zaś mowa o rozdzielaczu napędu przód/tył - mowa o osiach a nie kołach to w sytuacji gdy prędkości obrotowe na wyjściu napędu przód i tył są równe to auto gonione jest przez przód. Jeśli zaś nastąpi uślizg osi przedniej lub gdy na skutek jazdy po łuku prędkości te zaczynają się różnić zaczyna pracować napęd na tył.
To jest moja opinia - tak jak rozumiem zjawisko - i to niezależnie od tego czy sterowanie jest mechaniczne (przedlift i zasady tarcia wiskotycznego w bebechach rozdzielacza) czy elektroniczne (polift na podstawie odczytów i analizy sygnałów z czujnikow - choćby ABS).
_________________
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
Postaw flaszkę autorowi tego posta
 
 
głodźillaryki 


autko rok/wersja/poj./Pb-LPG: pacyfica/2004/3500/pb/awd
Dołączył: 29 Paź 2015
Posty: 456
Flaszki: 12/16
Skąd: Ryki
Wysłany: 11 Wrz 2017 04:12 am   

Pierwszy post z 2 linka by odpowiadał temu co tu wypociłem :mrgreen:
Cóż...rozumiem ,że tak czy siak to przód ma ciągnąc ;) i w polifcie jest to zupełnie oczywiste.
W wersji z wisco z doświadczeń własnych i ogólnego działania takiego sprzęgła śmiem twierdzić ,że działanie takie jak opisałem jest prawidłowe ;) tzn. mamy pożytek z tylnej osi w jezdzie codziennej a nie gdy sie w czymś zakopiemy i przód musi pomielać trochę zanim wisco sie nagrzeje.... bo przecież to jednak musi zająć trochę czasu... ;)
_________________
usilnie staram się pisac poprawnie i nie robic błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
Postaw flaszkę autorowi tego posta
 
 
bywalec 


autko rok/wersja/poj./Pb-LPG: 2005/Pacifica 3.5 Touring AWD/LPG BRC
Dołączył: 01 Paź 2012
Posty: 157
Flaszki: 9/10
Skąd: Lublin
Wysłany: 11 Wrz 2017 08:48 am   

U mnie w przedlifcie sprzęgło działa tak jak opisywał głodźillaryki. Nie ma możliwości, żeby to sprzęgło kręciło się na zimno bez oporów. W swojej sam je regenerowałem - w środku są gęsto ułożone płytki naprzemiennie zablokowane na wałku i obudowie. Bez oleju wiskotycznego może faktycznie chodzi bez oporu, natomiast po zalaniu olejem, który jest bardzo gęsty, ja ręką nie mogłem go ruszyć.
Postaw flaszkę autorowi tego posta
 
 
głodźillaryki 


autko rok/wersja/poj./Pb-LPG: pacyfica/2004/3500/pb/awd
Dołączył: 29 Paź 2015
Posty: 456
Flaszki: 12/16
Skąd: Ryki
Wysłany: 11 Wrz 2017 10:46 am   

A już myślałem że jestem sam ;)
ja jak za wał rękoma złapałem to właśnie.... jest taki opór że można powiedzieć nie da się przekręcić bo sił zbraknie.... jakims kluczem owszem idzie powoli z naprawdę dużym oporem....
_________________
usilnie staram się pisac poprawnie i nie robic błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
Postaw flaszkę autorowi tego posta
 
 
pach 


autko rok/wersja/poj./Pb-LPG: 2007 Ltd 4.0 AWD Pb
Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 1450
Flaszki: 77/74
Skąd: Kraków
Wysłany: 11 Wrz 2017 12:02 pm   

mpspycha napisał/a:
... Różnica między przed i po lifcie polega na sterowaniu tym rozdziałem, w pierwszych rocznikach był on czysto mechaniczny a później sterowany elektronicznie, ale zasada działania taka sama, ....
Tak właśnie :)
_________________
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Postaw flaszkę autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Pacyfka created by Matteo
MAPA STRONY GOOGLE MAP Wersja forum PDA/GSM

W serwisie Pacificaforum.pl stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania Pacificaforum.pl bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej na ten temat możecie przeczytać TUTAJ.

stat4u
Strona wygenerowana w 0.42 sekundy. Zapytań do SQL: 21